2022/05/20
  2022/05/20
0
0

سفیر برند

115 بازدید
سفیر برند

سفیر برند (Brand Ambassador) به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود که تبلیغ یک برند را انجام می‌دهند که استفاده از این روش مزیت‌های فراوانی برای برندها دارد که می‌توان به افزایش محبوبیت اشاره کرد.

در واقع در این روش از بازاریابی و تبلیغات، صاحبان برندهای بزرگ با افراد شاخص و محبوب یک جامعه وارد مذاکره می‌شوند و با انجام توافق از آن‌ها می‌خواهند تا به‌عنوان سفیر برند، تبلیغات آن‌ها را انجام دهند که برای مثال در ایران نوید محمد زاده به‌عنوان سفیر برند سن ایچ، بهنوش طباطبایی به‌عنوان سفیر برند نوین چرم و مهران مدیری به‌عنوان سفیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه فعالیت می‌کنند.

سفیر برند وظایف مهمی دارد که با انجام صحیح آن‌ها می‌تواند تاثیر بزرگی در موفقیت یک برند داشته باشد. برای مثال کمک در تولید محتوا و حضور در تیزرهای تبلیغاتی، ارائه بینش و بازخورد از محصولات یا خدمات و تبلیغ برند در شبکه‌های اجتماعی شخصی و … نمونه‌هایی از تاثیرگذاری این شیوه هستند.

البته این افراد به دلیل محبوبیت در جامعه، قبل از توافق با برندها شرایط متفاوتی را در نظر می‌گیرند تا از کیفیت محصولات یا خدمات رسانی آن‌ها مطمئن شوند، زیرا این افراد از محبوبیت خود مایه می‌گذارند و در صورتی که برندها کیفیت لازم را نداشته باشند، می‌تواند تاثیرات منفی در محبوبیت سفیر در جامعه داشته باشد.

متخصصان تبلیغات و بازاریابی بر این باورند که تایید برند و سفیر برند کاملا از هم جدا هستند و در اکثر کشورها مردم در این بحث آگاهی دارند، اما متاسفانه در ایران چه در ذهن مدیران برخی برندها و چه در ذهن مردم این دو روش بازاریابی نامفهوم بوده و استفاده از سلبریتی‌ها برای تبلیغات را صرفا به‌عنوان سفیر برند برداشت می‌کنند که این موضوع می‌تواند در نهایت هم به ضرر مشتریان برند و هم سفیر برند تمام شود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://dastava.ir/?p=2297
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
سیما فتحی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد سفیر برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 7 =

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.