2022/01/21
  2022/01/21
0
0

نقاط تماس مشتری

59 بازدید
نقاط تماس مشتری

قطعا مهم‌ترین بخش هر کسب‌وکار و برند، مشتریان هستند به همین دلیل رضایت آن‌ها اهمیت فراوانی دارد پس باید برای دریافت اطلاعات با آن‌ها در تعامل بود تا بتوان نظرشان را درباره کیفیت کالا و خدمات به دست آورد البته تعریف نقاط تماس مشتری بسیار وسیع‌تر است اما در کل می‌توان گفت که به هر نوع تعاملی که بین مشتری و برند انجام می‌شود، نقاط تماس مشتری با برند گفته می‌شود.

کسب‌وکارها و برندهای بزرگ برای درگیر کردن مشتریان و مخاطبین خود، برنامه‌های گوناگونی طراحی می‌کنند تا بتوانند بهترین بازخورد را دریافت کنند، در این مثال یک رستوران را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با برخی از نقاط تماس مشتری با برند آشنا شویم:

  • نوع طراحی و گرافیک سایت هنگام رزرو آنلاین
  • لحن صحبت و صدای کارکنان مجموعه هنگام دریافت سفارش تلفنی
  • زبان بدن و نوع پوشش هنگام ورود به رستوران
  • خوش‌آمد گویی و ادعای احترام هنگام ورود به رستوران
  • طراحی و زیبایی منو برای جذابیت بیشتر

تمامی موارد ذکر شده تنها بخشی از نقاط تماس مشتری با برند است، امروزه استفاده از این تکنیک آن‌قدر اهمیت دارد تا کسب‌وکارهای بزرگ و برندهای معتبر برای انجام صحیح آن، هزینه‌های فراوانی را در نظر می‌گیرند.

قدم اول برای شروع و انجام این استراتژی، شناسایی نقاط تماس مشتری با برند است. برای شناسایی صحیح، باید مواردی را طراحی کنید تا به مشتری برای اقدام انگیزه دهد، برای مشتریان قابل درک و قابل حس کردن باشد و برند را به‌خوبی نمایش دهد.

نکته بعدی که باید مورد بررسی قرار دهید، کاربرپسند بودن آن است. به این موضوع فکر کنید که در صورت ایجاد چه نقاط تماسی می‌توانید در ذهن مشتری حس رضایت را ایجاد کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://dastava.ir/?p=2303
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
سیما فتحی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد نقاط تماس مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.